Virtuálny terminál
Čo je to virtuálny terminál?
Veľmi obľúbeným nástrojom určeným pre záznam prístupu je virtuálny terminál. Všetka komunikácia prebieha len pomocou počítača (smartphonu alebo tabletu), kedy hardvérovú čítačku nahradí webová stránka, ktorá je súčasťou aplikácie SYSDO. Virtuálny terminál je tiež súčasťou mobilnej aplikácie. Verifikácia užívateľa prebieha zadaním hesla.
Užívateľ sa pomocou tohto riešenia môže prihlásiť odkiaľkoľvek priamo zo svojho mobilného telefónu alebo počítača, pretože virtuálny terminál sa stane súčasťou jeho účtu SYSDO. Pre spätnú kontrolu je ku každému prístupu uložený aj log s GPS súradnicami. V prípade využitia virtuálneho terminálu nie je potreba zabezpečovať žiadny ďalší hardvér, obstarávacie náklady sú preto nulové.
Typické využitie
Pracovný telefón zamestnanca, kedy možno dochádzku zaznamenávať napríklad aj počas homeoffice (práca z domu).
Výhody virtuálneho terminálu
- Jednoduchosť
- Nulové obstarávacie náklady
- Zaznamenávanie prístupu z ľubovoľného zariadenia pripojenému k internetu
- Možnosť obmedzenia funkcionality virtuálneho terminálu iba na vnútornú firemnú sieť
- Prístupy i z domu (homeoffice)